AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Bygga muskler

Kategori:

  1. Alla som tränar vet att bygga muskler inte är lätt och kräver väldigt hårt arbete över lång tid.
  2. Att bygga muskler när man har en "allvarlig" skada är ännu svårare
  3. Att bygga muskler och samtidigt bränna fett/ ligga på - kcal är nästintill omöjligt.

 

Självklart är det därför jag försöker göra allt detta samtidigt..

...varför gå den lätta vägen när man kan gå den svåra?!

Det ska medges att jag med facit i hand har lite ångest för att jag inte åkte ner till USA och "clean eating bulkade" mig igenom dessa 4 månader för att se hur mycket av den muskelmassa jag tappat (12 kg) som jag kan återskapa på den här perioden. Istället har jag valt att fokusera på att sänka min fett % som redan innan jag åkte var låg ( 6.9%) och samtidigt försöka bygga muskler. Detta är till stor del för att jag vill bevisa för mig själv och alla andra att det verkligen går!


Jag kan i dagsläget inte säga att ja ökat min maxstyrka nämnvärt under den här perioden, men muskel uthålligheten är definitivt förbättrad. Inte så konstigt kanske.med tanke på att vi mest tränat HIT och att jag har väldigt svårt att lyfta tungt med min scolios och buktande diskar.

 

Igår,idag,imorgon,för alltid

A L L M Ä N N A  I D R O T T S K L U B B E N

 

 

Kommentarer

  • diddi säger:

    OH BOY, vilket vackert väder - KILLE

    2013-05-12 | 07:16:48
  • ENZO säger:

    WOW, vad husse är brun o fin.
    Jag längtar efter att få ligga bredvid honom
    på spikmattan.
    PUSS-PUSS

    2013-05-12 | 07:26:35
  • D-P-K säger:


    Rutor på magen!

    2013-05-13 | 08:46:31

Kommentera inlägget här: