AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Praktiskt examen, C H E C K !

Kategori:

När det åskar så det skakar i en 30 000 kvm kåk då vet man att det är ett bra oväder och att man kommer bli blöt när man ska gå hem :)
 
Praktisk examen genomförd idag, har inte fått reda på vad jag fick för betyg än men kan bara säga NAILED IT!
Skönt med lite positiv energi, framgång  att en sak mindre att oroa sig över. 
 
Nu återstår bara sista skirftliga examen och att få tag i ett pass förståss.
 
Sista examen har en hel del matte, vi ska manuellt kunna räkna ut BMI, LBD-Lean body mass, dvs kroppsvikt utan fett, fett%, ideal vikt, maxpuls, och arbetspuls i dom olika pulszoner så det är en heeel del olika formler att hålla reda på. Är inte riktigt där än känner jag.
Utöver det är det fokus på hållnings analyser dvs att kunna bedömma vilka muskler som är överaktiv/inaktiva t,ex vid utåtrotation på knät vid en knäböj, hälsofördelar med träning och hur musklerna anpassar sig och påverkas av styrke och uthållighetsträning.
 
Nu måste ja ksynda mig att steka på min turkey burger innan de blir strömavbrott :)

Kommentarer

  • Donsan säger:

    Usch, Är det åskväder nu igen. Hoppas det går bra på
    provet, det låter svårt rena latin för mig.
    Hoppas du får ditt pass nu!
    Stort LYCKA TILL

    2013-05-21 | 06:50:25

Kommentera inlägget här: