AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

PT Analys

Kategori: Träning

Idag har vi ägnat åt oss MYCKET intressanta saker. Första hade PT ansvariga från RDV ett föredrag om hur man säljer in sig, agerar och bibehåller sina kunder.  Väldigt mycke nyttig kunskap då PT jobbet till stor del handlar om att sälja dig själv och tjänsten du erbjuder. En annan viktiga aspekt är service, något som många missar på!
 
Efter det startade vi med att lära oss att analysera. Med mycket information i form av en bred och djup analys  av din klient, ökar naturligtvis chanserna för att resultatet blir bra då du kan ta hänsyn till fler aspekter när du utformar träningsprogrammet. 
 
Det vi gick igenom var att ta
 
Blodtryck: 107 / 60. (Allting under 120/80 är bra)
Vilopuls: 44 slag. (ska helst tas på morgonen för att få ett korrekt värde)
Fett % med maskin: 4.9
Fett% kaliper mätning: 5.5 ( på 4 punkter (biceps,triceps, skuldra, sidan av magen )
 
Blev faktiskt ganska överraskad att fett % sjunkit ca 1.5-2 %.. 
 
Dök upp lite roligare saker på posten igår, TRX kit och en ny klocka :) Tyvärr var det någon form av imma på glaset på klockan när jag fick den, så jag mailade och dom skickade en ersättningsklocka utan att jag behövde returnera den jag fått, så där är förklaringen om ni undrar varför det är 2 st på bilden:)
 
Ikväll dök det upp en mindre rolig räkning från sjukhuset på 1350 dollar. Hoppas världens sämsta förskringsbolag tar hand om den direkt så jag slipper lägga mer tid och energi på de!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: