AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Preserve The Sexy

Kategori: Träning

Gårdagens WOD PTS 500
*100 pushups
*100 "situps" med pilatesboll mellan fötterna upp till händerna,ner bakom huvudet och sedan tillbaka igen.
*300 hopp med hopprep
*100 squats på bosuboll (halv pilatesboll med en flat yta)
*100 20LB ball slams
 
Tid: 19 min.
Pushupsen va värst, ägnade 5 min åt dom. Började med 30, sen bröt jag ner de i set med 10 reps i varje. Total mjölksyra. Bröstet är verkligen en muskel där ja har 0.00 uthållighet. Annars så tycker jag konstigt nog inte crossfit wodarlikt denna är speciellt jobbigt. Visst sista 10-20 repsen bränner ju och är mjölksyra på högnivå, men efteråt va ja knappt svettig och 5 min senare kände jag mig "fullt" återhämtad igen.
 
 
1 timme senare på lektionen där emot är man så trött så man kan inte hålla ögonen öppna knappt :) Helt klart intressantaste delen av utbildningen nu, skador. Har gått igenom LBP . low back pain, axel och knä skador.
 
Gjorde första simpasset på 4v igår. Simma är perfekt som restution tycker jag, snorkla runt där i 30-40 min o rensa både musklerna och skallen! Åskvädret är ett faktum, och har på gått i 2 dagar nu, känns typ som det är oktober, enda skillnaden är att de är 27+ och en tryckande jävla kvavhet
 
 
Skivtips :Macklemore & Ryan Lewis
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: