AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Kommer förändra

Kategori: Träning

Kommer bli en del förändrig här framöver, skrivande och innehållet har inte hållt den nivån jag tänkt mig.
 
Har varit mycket "Jag har gjort de här" inlägg, och de va verkligen inte syftet. Anledningen till det är att jag oftast har varit väldigt stressad när ja skrivit och inte släppt fram dom där djupa tankarna.
 
Fått min beskörda del av Jul Kaos/stress/hypen/cirkus/megalomin idag.
 
Okej att man vill köpa fina presenter till människor man tycker om. Men om presentjakten orsakar någon ångestylld stress tycker jag man ska stanna upp och fråga sig själv vad det är man gör, och framförallt varför man gör det.
 
 
För egen del "slipper" jag i princip köpa julklappar då jag knappt inte har någon släkt kvar som jag firar jul med. Efter att min mormor och morfar dog 04-05 har Julafton blivit en "vanlig dag" för mig. Eller åtminstone har jag känt så men man har ju blivit påtvingade av andra att fira iaf,bortsett fr dom 3-4 senaste åren då människorna i min närhet verkar ha förstått och kanske även accepterat att jag inte firar jul som alla andra gör.
För vissa låter säkert de här lika galet som att säga att tomten inte finns.
Men jag förstår att om man har en stor familj med många syskon som kanske är utspridda över Sverige så är det  här ett gyllene tillfälle att samla alla och få träffas. Naturlgitvis inge fel i de utan helt underbart för dom som har det så. 
 
 
Dagens skörd blev ett namnskrivet doftljus till farmor och en Jamie Oliver stekpanna till min älskade mamma!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: