AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Tennisarmbåge

Kategori:

Tennis-armbåge ,musarm, golf-armbåge. Kärt barn har många namn.

 

Trodde helt ärligt det här bara var något påhittat begrepp av soffpotatisar och trött kontorsfjollor som inte orkar jobba. Men benägen att få ont som man är så fick man givetvis sin berörda dos av detta också J

 

Började känna av en lättare smärta i vänster armbågen när jag körde igång intensivt med träningen efter min hemkomst från Norge i våras. Under sommaren försvann sedan smärtan när ja trappade ner på tärningen, men sedan aug har smärtan ökat succesivt igen . Har inte så ont när jag tränar förutom bortsett dom klassiska armbågsbelastningsövningarna som t,ex bänkpress och liggande tricepspress . Dock gör de väldigt ont efter och när jag ligger ned armen böjd eller håller ca 10-30% böjning i armbågsleden

 

Min sjukgymnast diagnostiserade mig med stark början till sk Tennis armbåge/Musarm för några veckor sedan. Han rekommenderade mig att använda dragremmar i största möjliga mån och även

Massera 15 min varannandag vid senfästet på armbågen. Tycker ingenting av detta hjälpt speciellt mycket, så idag köpte jag ett sk ”armbågs/muskel utsträckare” som ska minska belastningen på senfästet. Gjorde en hel del resarch på nätet innan och till slut föll mitt val på Rehband, TROTS att den olyckligt nog inte fanns i svart.

 Inte så att jag köpt den för att va ”snygg” men skydd i ljusa kulörer tenderar ju att bli skitiga väldigt fort när man rör sig i träningsmiljö och de ser ganska ofräscht ut att sitta me det på sig på jobbet då, så till en början mestadels använda det när jag jobbar då jag vet att det är genom mitt tangentbordsknappande detta uppkommit.

 

Efter att ha haft på sig skyddet ca 2 timmar kan jag redan nu konstatera att detta nog kommer ge mig precis den avlastningen jag behöver.

 

Att man inte är sponsrad av ett företag likt Rehband eller Mc David är egentligen en gåta me tanke på alla skador och skydd man använt sig av genom årens gång J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: