AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Tömmer de Indiska Apoteket

Kategori: Livet

Tur man bunkrade upp med Pharmacia i Indien för dom går åt nu vill ja lova!

 

Omeprazol (0.75 öre st): Går jag nästan på jämt känns de som ibland, men nu när man proppar i sig ”tunga” grejer för magen är den självklar att starta dagen med.

 

Ekologisk Eukalyptusolja (30 kr): Lenar halsen som bomull tsm med honung och citron, men man får passa sig så man inte tar i för många droppar för då tappar man fan nästan andan. Det är drag i den kan ja lova. Trots att den inte ens va öppnad stank hela resväskan Eukalyptus när ja öppna den :)

 

Vicks (en bruk 14 kr): Krämen som man smörjer under nästan för att kunna andas lättare och bättre som halva fotbollsvärlden fick nojja på i mitten på 2000-talet då vart och vartannat tröjbröst va indränkt i just Vicks. Funkar lika bra på morgonen som innan man går och lägger sig.

 

Strepsil (10 öre st): Känns som och äta godis, men dom funkar faktiskt. Varvar med Muccoangin när ja blir trött på sockersmaken.

 

Utöver detta slinker det ner en och annan hederlig svensk Alvedon.

 

 

Trots detta mår ja katastrofalt dåligt och jag hoppas verkligen ja slipper inleda 2013 med att må såhär. Att jag inte kan ”fira” på nyårsafton imorgon skiter jag faktiskt fullständigt i, jag hade ändå tänkt va nykter och använda den och nyårsdagen till träning. Det kommer ju dessvärre inte heller bli av och det känns helt förfärligt rent ut sagt. Hade en av årets bästa träningsveckor precis kring och under jul, för att sedan rasera det men 1 utgång, bli sjuk, äta skit och inte kunna träna på 7-8 dar känns för djävligt.

 

De värsta me och va sjuk, iaf för min del är att jag får nått så fruktansvärt ont i kroppen eftersom ja har svårt att sitta och ligga ner längre stunder. De enda man gör när man är sjuk är ju att sitta framför tv/datan eller ligga i sängen o glo. Så redan nu efter en dag har jag mer eller mindre panik, oftast slutar det med att jag bara står eller går runt i lägenheten helt planlöst. Den är ju dessvärre bara 55 kvm så de går ganska fort och gå ett par vändor. Lyckades iaf ta mig ut på en liten promenad till affären igår och fick tag i lite god glass (Sia wienernougat och choklad)

 

Har idag fått nåra AVOPENIN tabletter (penicillin) av en tjej på jobbet som har halsfluss (hmm undra vem de va som smitta mig..) så jag hoppas innerligt att ja ska bli någorlunda pigg till 1 Jan.

 

Imorrn kommer Nyårskrönikan upp och den kommer b,la va fullspäckad med bilder på året som gått, hur va 2012 egentligen..? Köptes den enorma sparkdräkten ja har på mej då månne?

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: