AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Naanbrööds kilon

Kategori: Träning

Snart är nog kilona runt magen från det alldeles underbara Naanbrödet helt borta. Har varit hemma i 8 dagar nu och jag kan inte säga att jag gått på någon diet direkt, utan bara återgått till mina vanliga kostrutiner.
Men det är fascinerande hur snabbt det går att lägga på sig lite extra lovehandels. Frossade verkligen inte på något sett, långt ifrån. Åt kanske 1-2 naanbröd om dagen och 3-4 desserter och festade 2 ggr sammanlagt. Men jag uppskattar att ett ostfyllt naanbröd nästan är fullt jämförbart med en pizza kcal mässigt så de va ju ett bra gäng extra kalorier varje da som kroppen inte är van med, spec med tanke på att ja inte äter varken pizza eller bröd i allmänhet annars.


Visserligen har ja genitiken emot mig ganska rejält i de här fallet då allt fett ja lägger på mig sätter sig direkt på buken. Denna "härliga" genetik har ja ärvt av min kära pappa som är väldigt lång och smal men med en bukfetma som är ENORM. Man brukar säga att på en riktigt ölmage kan man ställa 1 öl, men på hans kan man tamejfan ställa en hel back.

Pga detta behöver jag ha en enormt låg fettprocent, så dom 6,9% ja har nu behöver komma nedåt låga 5,8 % för att bli kvitt bukfettet skulle ja tro

Hade gärna varit en av dom som får fettinlagringen att sätta sig någon annanstans, tex på armarna eller benen. Men man får väll leva me dom generna man födds med tills dom kommer på något sett att genmanipulera människan :)


Direkt efter jobbet ikväll vid 17.30 blir det ett träningspass där jag lyckats deala till mig 1h ben och 1h löpning istället för 2h ren cardio som tok Mats föreslog från början.
Förmodligen frågar ni er samma sak som jag, hur kan man ens komma på tanken med 2h cardio?

Svaret får ni här http://www.matsakerblom.com/
2h för honom är ungefär som 30 min för mig ansträngnings mässigt. Rent konditionsmässigt skulle ja nog klara av 2h om tempot är det rätta, MEN med tanke på hur oerhört svag ja är i benen kommer det bli en utmaning utan dess lika att klara av 1h för ja brukar vara duktigt mör i benen efter min vanliga benpass.

Men jag gillar utmaningar och att träna med människor som ligger många divisioner över mig fysiskt, för psykiskt kan jag konkurera på en jämnare nivå. Även om man med åren tappat en del av den mentala styrkan att pressa sig till 110% så har jag ännu oerhört lätt att tända till och plocka fram vinnarskallen med dom tillhörande hornen i pannan .


Jag följer min tradition med ”träningsläger” på storhelgerna så detta är bara början..

 

Kommentarer

  • anna säger:

    Låter spännande att utbilda sig till pt i usa. Vilken dröm!! var i usa? och hur gick du tillväga ?

    Svar: Ja de e verkligen en dröm, har drömt om att åka tillbaka dit varje da sen ja va där 09.Kommer gå på Orlando University där NPTI har sin "riks-skola". NPTI är en nationell utb som finns runt om hela usa och som vad jag förstår alla kan söka. Tveka inte att fråga mer eller läsa vidare :)
    John Larzon

    2012-12-23 | 18:27:02
  • anna säger:

    fasen vad coolt. hur lång är utbildningen? är det svårt att ta sig in? Är det enbart Pt utbildning?

    Svar: Den är på en termin/ 30 högskolepoäng,Just den här är bara PT fast den är ju otroligt mycket bredare med kost o anatomi än utb i sverige som oftast är 2-3v
    John Larzon

    2012-12-27 | 09:37:24
  • Anna säger:

    Hur gick du tillväga för att söka in på utbildningen? Startar den flera gånger per år? Hur mycket kostar den? Ordnar man boende själv?

    Svar: Ursäkta att ja segat me svaret, haft fullt upp :)Den är en utbytes utb genom en norsk högskola. Kostar väll ca 75k.
    Boende får man välja själv om man vill bo med resten av klassen i lgh hotell eller själv.
    John Larzon

    2013-01-01 | 13:21:01

Kommentera inlägget här: