AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Inte ens när jag fick betalt..

Kategori: Mat

Igår bröt jag mitt 13 dagar långa nyttighets-maraton och åt på Frasses, men det var låångt ifrån frivilligt och jag hade fan t,om ångest efteråt och de där jävla sötsug kom som på beställning efteråt naturligtvis. Trots att jag fick maten betald + 150 kr för besväret. (mystery shopper uppdrag) fylldes jag efteråt mest med förundran över varför svenskar i allmänhet och folk o synnerhet sitter och vräcker i sig snabbmat dag ut och dag in?!


Man blir inte speciellt mätt, det är inte hälsosamt, och det är verkligen inte billigt, speciellt inte om man ska äta sig mätt o får beställa till extra. Är det av lathet? Är det för dopaminet/lyckokänslan? Är det pga fett beroendet som stora dekar av dagens mänslighet byggt upp? Eller ?!


Jag får se det positiva i mitt junkfood intag, det fick mig bara och inse hur bra jag mår när ja äter klok mat och vilken tillfredställelse det ger för sinnet när man vet att man matar sin kropp med bra råvaror!

 

MåndagsHiten  http://www.youtube.com/watch?v=_W0525Lm6P4


Varför äter jag då så nyttigt nu helt plötsligt? Jag kan inte säga att jag åt spec onyttigt innan heller (bortsett från i somras), men ja tröttnade på att känna sug efter både det ena och andra och tänkte ja skulle göra mig av med "lovehandelsen" en gång för alla innan Indien semestern. Har inte en gnutta fett på hela kroppen utom just runt magen, vilket ja inte är ensam om givetvis. Tyvärr har inte min "NO sugar/transfett diet" gett så bra resultat som ja önskat kroppsmässigt. Men ja har ju 11 dagar kvar, sen får ni se resultatet.

Nä på tal om onyttigheter, nu ska ja lägga in mn Taxfree beställlning till flyget :)

 

Hellre EN grillad burgare i soffan än 10 cheese på Donken 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: