AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Vad hände med fredagskvällen?

Kategori:

Ja va fan hände igår egentligen?

Inte ett skit så ja ställde mej i köket kl 19.00 likt en riktigt hemmafru å och gjorde en ”100-Müsli” :). Det är att föredra för ALLA att göra sin egen müsli istället för att köpa något färdigt skit som är sprängfyllt med socker, konserveringsmedel och kolhydrater.(kollade igenom samtliga müslis i affären igår och den enda som i princip är sockerfri är Pauluns super müsli som kostar 80 kr/kg)

Det tar max 30 min och du kan helt själv bestämma vilka godsaker du vill ha i.

 

Jag valde tillbehören på bilden + russin. Fiberhavregrynen ”marinerades” i en äggvita, honung och lite sirap och rostades i ugnen i 10 min.

 

Ja freebasar alltid och går inte efter något speciellt recept utan prövar mig fram, den här gången körde ja upplägget 100 gram av allt.

 

Tar ca 25 g müsli + en banan och blandar med 250 g keso och det är helt klart de mellanmål som mättar bäst för mig, står mig riktigt bra på det i upp till 3-4 timmar.

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: