AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Skrämmande fakta

Kategori: Livet

Ja går i Janne josefsson spår (skillnade är att jag inte bedriver någon hetsjakt, tappat all respekt för UG efter detta!) och ger er lite enormt skrämmande siffror för USA´s befolkning och deras välmående, eller brist på välmående rättare sagt. Det kanske mest skrämmande  tycker jag är att Sverige går en hel del i amerikas fotspår..

Lägger inte upp de här för att skrämma någon utan för att jag finner det väldigt intressant och att jag passande nog ska till sjukhuset ikväll kl 21 för att kontrollera några riktigt otäcka sår som jag fått på överarmen. USCH.

 

Chronic disease now accounts for 70% of all deaths in the United States. Chronic disease now affects nearly everyone in the U.S. in some way.

In 2006, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) reported that 5 of the 6 leading causes of death were from chronic disease:
• Of these deaths, 57% are caused by cardiovascular disease and cancer alone; 80% of which could have been prevented with a healthy lifestyle.
• The annual costs are estimated at $503.2 billion.

At present, 66% of Americans over age 20 years are overweight, and 34%, or 72 million, are obese:
• More than 9 million youths are overweight or obese.
• Experts predict that by 2015, nearly 25% of children will be overweight.

Low back pain
• Affects at least 80% of adults.
• The predominance of people who have low back pain work in office buildings or manual labor jobs and often display altered lordosis.

Knee injuries:
• Approximately 80,000 to 100,000 anterior cruciate ligament (ACL) injuries occur annually in the United States in the general population. 
• Approximately 70% of these are noncontact injuries. 
Most ACL injuries occur between 15 and 25 years of age.
 

Detta säger väldigt mycket om vart världen och dess befolkning är på väg.. 

Kommentarer

  • D-P-K säger:

    Tjenna mors!
    UG har synliggjort mycket bra saker tex. bärplockare och trädplanterare som luras på lön och inte ens kan eller vågar åka hem till Afrika eftersom dom pantsatt sitt hus och mark.Sveriges lagar tillåter det...
    Jag hoppas att såren du fått inte ställer till det för mycket nu! Bäva månde,jag ber en helande bön ur mitt hjärta för dig./Pa.

    2013-04-11 | 19:00:13

Kommentera inlägget här: