AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

TRX in the park

Kategori:

Första TRX passet idag i Mathews Park med Alexander som anställd av TRX som intruktör,och som jobbar som personlig tränare vid sidan av det givetvis. Ja gillar TRX och är ganska van vid redskapet men det finns ju så sjukt många övningar man inte kan så det var kul. För er som inte vet vad TRX är så uppfanns det av en Navy Seal major för ca 15 år sedan. Han såg behovet av att kunna underhålla/bygga styrkan med ett redskap som man lätt kan bära med och som kan träna hela kroppen, och som man kan använda när man är ute i strid. Banden kan man fästa var som helst, en dörr, en trädgren, stolpe osv. Upplägget efter genomgången var 12 övningar a 45 sek med endast 10 sek vila mellan övningarna så mjölksyran gjorde sig påmin ett antal gånger.Vi var 2 st "PT" på varje aktiv person då vi fick dela 3 st på ett TRX band. På övre bilden kan ni se min super homie Sverre coacha mig att trycka upp dom sista pushupsen. Nedre bilden visar när jag och Daniel gör "Pistol sqats" dvs knäböj på ett ben.
 
 
Vi har väldigt hög frekvens på skollagd träningen den här veckan
  • Måndag: Ingen träning i skolan men tränade ben på lunchen och simmade 45 min på kvällen
  • Tisdag: 2 h Moneymakers( pt i grupp) högintensiv träning
  • Onsdag: TRX 2 timmar
  • Torsdag: 09.00 1.5h träning med kroppsvikt på RDV. 14.30 2h Advanced training systems NPTI
  • Fredag: FM Presentation träning med kroppsvikt. EM TRX 2 timmar.
Utöver detta ska vi laga ett "case" tills på måndag där vi ska sätta ihop en PT timme för en påhittade kund med diverse besvär och önskemål. Detta ska vi sedan utöva på en annan person. Och sen på fredagen är det tenta på programdesign och fitness delen.  Ja gillar och träna mycket så det är bara kul, problemet är att jag inte får någon tid att gå till kiropraktorn eftersom det innebär att jag inte kan träna på 30h, och jag har inte "råd" att missa fler lektioner för jag har redan uppnått maximal frånvaro på den här delen..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: