AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Varför utbildar jag mig till PT i USA istället för Sverige?

Kategori: Livet

Det finns många svar på den frågan men de främsta är

1. Att jag anser denna utbildning vara överlägsen samtliga svenska utbildningar(bortsett från högskoleutbildningarna som varar 1 år och uppåt). Merparten av Lic i Sverige tar du på mellan 14-30 dagar. På en sådan kort tid hinner du bara i princip bara skrapa på ytan om ens det inom alla olika segment. 

T.ex var 30 dagar som med svenska mått faktiskt är ganska långt den tid vi ägnade på enbart Anatomi/ Biomekanik delen. Och då hann vi ändå inte så djupt..

2. Att USA är styrkelyftarnas mecka är ju knappast någon nyhet, därför känns det både kul och väldigt givande att få ta del av alla dom senaste "trenderna" direkt där ifrån dom utvecklas. Dessutom blir jag genom denna utbildning Lic TRX och Kettelbell instruktör.

3. Priset. Jag betalar i princip lika mycket, kanske till och med lite mindre än t,ex en utb vid PT-School, sen kostar det givetvis en hel del pengar att vara här, men de är värt vart enda öre extra med tanke på att utb är 3 ggr längre!

 

Ja vill med det här inte på något sett klanka ner på svenska utbildningar, dom är säkert bra, men samtliga har (bortsett fr Y-Lab) en överdrivet hög prisnivå!!

 

Miljöombytet, solen, värmen, kontakterna, upplevelserna, den personliga utvecklingen och alla underbara minnen är ju bara ytterliggare ett extra stort + 

Avslutar med lite bilder från S.H.M sista spelning någonsin. Bilden är väääldigt talande för hela ULTRA helgen i Miami som var INSANITY från börjar till slut!

Hela festivalområdet

 

Kommentarer

  • Donin säger:

    Du gjorde helt klart rätt!!!!
    Förstår att det var häftigt, när jag ser bilderna.
    Måste vara enormt i verkligheten.

    2013-04-01 | 08:40:59

Kommentera inlägget här: