AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Första dagen i Orlando

Kategori: Livet

Allt gick som det skulle igår, flyget flög i tid, den indiska somntabletten slog ut mig totalt i 4h, dom släppte in mej i NYC ( ovanligt enkelt till skillnad mot sist dessutom).Flyget vidare till Orlando landande också som det skulle och 30 min senare landande norrmännens plan och vi åkte till hotellet. Tyvärr är vi så många så vi fick inte plats på samma hotell eftersom det är Dayton 500 den här veckan så jag o 10 andra killar bor i ett hus, sen bor alla tjejer i ett annat hus tillsammans med 4 "stackars" killar :) Lite oroväckande är att jag kan se ett "Wendys" från mitt rum i princip, den enda kedjan ja inte åt på när ja va i USA sist, har en känsla av att det kommer ändras ganska omgående. Dom flesta var redan där och invigde igår, men ja kände attt ja fått min dos av brugare :)
Va uppe 22 timmar igår, ändå vaknade man kl halv 6 lokaltid imorse. (orlando är 6h minus) Va väll lika bra det så man hann lägga sig på spikmattan lite innanvi hade samling kl 8. Hotellets frukost är kontinental och består av muffins, kaffe, frukt och div godis bars. Tyvärr va man ju ganska hungrig från gårdagen så ja åt garanterat min onyttigaste frukost ever :) Mådde fan dåligt av allt socker jag fick i mig, förmodligen va de mer än ja ätit på dom 3 senaste veckorna totalt.
 
Efter det hade vi genomgång med hotellchefen, sen gick vi dom ca 500 meterna som det är till träningsanläggning RDV där vi får träna "off school". Den är 30000 kvm, innehåller 100 cardio maskiner, 3 basketplaner (1 är Orlando Magics träningsplan), 40 m löparbana, 2 squash hallar, fullstor  25 m basäng,7 ute tennisbanor, rehab avd, restauranger och en hel del styrketränings redskap givetvis.
Omklädningsrummet är som ett normalstort svenskt gym och innehåller lounge med tv och fotöljer, bastu, ångbastu, jacuzzi, fria dusch tillbehör, krämer osv.
 
Sedan åkte vi iväg till Winter Park och lunchade på Cheesecake Factory, självklart blev det något fel med min beställning och jag fick min Burrito Grande 15 min efter alla andra grrrr. Men god va den!
Efteråt kollade vi in skolan och lokalerna, och avslöt med en gemensam storhandling.
 
Tänkt dig 65 pers i en buss som storhandlar. Alla ni som varit i USA vet att dom har inga vanliga påsar utan man får typ små fryspåsar så det blir ca 5-6 st per person. Tänk dig kaoset i den bussen sen när det är 300 påsar :)
 
Personligen bunkrade jag mestadels upp med på kloka frukost produkter iform av keso, kvarg, gröt,knäckebröd, mjölk osv. Och ett 6-pack VitamWater så klart :) Kalaset gick loss på 86 dollar.
 
 
 
Nu är vi tillbaka på hotellet och tänkte gå å köra ett premiär träningspass. Blir ett lätt sådant för mig för jag är oerhört trött, klockan är 23 svensk tid, så kroppen är nog inte direkt inställd på någon fysisk aktivitet just nu, men det är lika bra att den vänjer sig för imorgon är det Beach Camp. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: