AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Mental Coach

Kategori:

Förberedelserna fortsätter i stadig takt och igår var jag och besökte en mental coach/tränare  www.Bergmancoachning.com.

Vi pratade bara 30 min, med fokus på ryggen som vanligt naturligvis. Hur man hanskas med värken, motgångarna, men även mycket gällande prestation, krav, inre lugn, karriär och livet i allämnhet. Jag kände att det gav mig väldigt mycket, så jag kommer fortsätta att jobba tillsammans med honom fr och med nu och under vistelsen i USA. 

Hur fan då kanske ni tänker? Tack vare dagens teknik med  t,ex Skype möjliggörs ju faktiskt möjligheten att ha "personliga möten"  även om man är på olika delar av jordklotet så det är så de kommer gå till. Han har dessutom själv studerat 4 år i USA så han vet vad det handlar om att vara där nere

Jag har även Jonas Parandian från Naprapatlandslaget som jag alltid snabbt kan kontakta om det uppstår något. Detta innebär naturligtvis inte att vi inte kommer sitta och Skypa varje kväll men de ger mig ett inre lugn att iaf ha den möjligheten.

Ett specialdesignat armband för mig som ganska enkelt beskriver min inställning till allt oavsett vad de gäller

 

Gårdagens förberedelser följde jag idag upp med ett sista besök hos min sjukgymnast, han har varit iväg i Thaliand 3 v så vi hade inte träffats sen innan jul så det var en välbehövligt återseende! Efter det åkte jag till sjukhuset och begärde ut mina 2 MR som ja gjort på en skiva så ja kan ta med och visa plåtarna för lite mer kunnigt folk i USA än dom inkompetenta läkarna/kirurgerna som befinner sig på vanliga statliga sjukhus här i Sverige. Mitt förtroende för sjukvården är precis som för rätttsväsendet vansinnigt lågt näst intill obefintligt iaf vad gäller idrotts realterade skador.

Behandling idag innebär vilodag imorgon, den ska ja slå ihjäl genom att klippa mig, sedan gå in och jobba 5 timmar på kvällen, är det kris så är det, då spelar det ingen roll att man slutat :) Efter blir de CL och jag har riktigt stora förväntningar,känner mej nästan som ett barn inför julafton. Halá Madrid!

 

"You got the words to change a nation" -Emeli Sandé

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: