AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Min Mamma

Kategori:

Skulle kunna ägna detta inlägg/denna tid till att skriva bittra spalltmeter om vad jag tycker om den 14/2 aka alla hjärtansdag, men de tänker ja inte göra, istället kommer jag fokusera på personen som gett mej möjligheten att sitta här och skriva, att finnas till över huvud taget, min mamma!
 
Dom flesta du frågar säger säkert att dom har "världens snällaste mamma", men jag kan lova dig att jag verkligen har det. Det finns absolut ingenting min mamma inte skulle göra för mej, jag skulle kunna be henne om precis vad som helst, och hon skulle göra det. Missförstå mig inte nu,  jag är absolut inget "Ung & bortskämd" material på något sett. Min mamma jobbar inom äldrevården och tjänar sina 18 000 brutto, så jag kan inte få allt jag pekar på, och har heller aldrig kunnat de. Och även OM min mamma rent ekonomiskt skulle kunna ge mig allt jag pekar på så skulle ja ALDRIG utnyttja henne eller någon annan på det viset! Men villkorslös kärlek, uppmuntran, trygghet och omtanke kostar ingenting och kan dessutom ADLRIG köpas för några som helst pengar i världen. 
 
Jag beskyller min mamma lika mycke, om inte mer, för allt de dåliga som hänt i min barndom, detta trots att det var min pappa som skapade och stod för det. Tyvärr har  det här har följt med mig hela livet och gjort att jag ibland, eller ganska ofta agerar och behandlar min mamma på ett sett som inte är henne värdigt och som hon inte förtjänar.
 
Jag är inte så bra på att varken visa eller uttrycka mina känslor,och alldeles för sällan visar jag min uppskattning, alldeles för sällan ger jag något tillbaka, och alldeles för sällan säger jag till min mamma att jag älskar henne, Istället försöker jag visa min uppskattning genom gåvor på födelsedagar, jul och dagar likt denna.
 
Dagens gåva var detta arband + en hjärtanformad skål fylld med "Cheesehearts"
 
 
Detta medför naturligtvis att en enormt stor ångest byggs upp inom i mig. Denna ångest väljer sedan sina tillfällen då den fullständigt skoningslöst dränker mig med vågor av dåligt samvete (detta var inget sådant tillfälle när jag började skriva ska dock tilllägas). 
 
Kanske är det just därför jag väljer att skriva det här trots att jag vet att min mamma förmodligen aldrig kommer att  läsa det då hon inte är tekniskt intresserad nog att skaffa sig den möjligheten.
 
 
Ja kan inte med ord beskriva hur mycket min mamma betyder för mig och hur mycket jag älskar henne!
 
(eller den här låten heller för den delen!, http://www.youtube.com/watch?v=gdzJ9wyV3QU )

Kommentarer

  • NNN?? säger:

    Det finaste vackraste jag nånsin sett någon beskriva, kärleken till sin mamma.
    Du måste vara en otroligt fin människa.
    Kramar till dig

    Svar: Tack :)
    John Larzon

    2013-03-12 | 08:56:22

Kommentera inlägget här: