AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Veckoslut

Kategori: Träning

6 träningspass och x antal promenader blev det på denna andra o sista vecka i "mitt livs form på 14 dagar".

Träna så mycket styrketräningen rekommenderar jag inte när man ligger på ca 700-900 minus kcal om dagen. Kroppen hinner inte riktigt återhämta sig klokt trots att fokus denna vecka har varit på lite lättare träning med 110% muskelkontakt och ganska hög intensitet med ca 20 sek vila mellan seten. Förutom det har ja alltid kört 30-40 min cardio direkt efter passen vilket naturligtvis bidragit ytterligare till att återhämtningen försämrats/förlängts.

På helgen får man unna sig, eller hur är det? Här är min mat fr igår. 100 g kalkonbacon och kvarg Guacamole

 Imorgon efter vägningen kommer sifforna och ev en ny formbild :) 

Vill ta identiska bilder med vad ja tagit innan, dvs samma ljus. plats osv för att få EXAKT samma "förutsättningar" så att resultat inte framstår som bättre än va de är, problemet är ju bara att bilderna innan hållt så jävla dålig fotokvalite, speciellt den på nyårsdagen :)

Nu har jag 2 resdagar där kroppen  kommer få va helt jävla blixtstilla och förhoppningsvis återhämta sig lite, även om det är väldigt psykiskt jobbigt att vara på resande fot. Att jag inte kan sitta ner längre än typ 1 timme utan och få riktigt ont gör ju inte resandet mindre jobbigt direkt. Men för att få komma till Orlando och uppfylla min dröm att bli Lic PT i USA kan jag utstå ganska mycket smärta så det kommer nog gå bra!

 

Tog förväl av bilen idag och gav den en tvätt som påster på såren för att den ska få stå still så länge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: