AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

1MoreRep

Kategori:

Gymmet jag går på  har börjat anamma Cross-fit på sistone,ja vet att dom är sjukt långt efter men på vissa ställen tar de uppenbarligen längre tid innan trender sätter sig. Var själv "mitt i smeten" när crossfiten slog igenom stort  i STHLM hösten 2011 för ja jobbade på F&S Kungsholmen då. Carl Dyall och Hannes Heins ake 2a på SM dom 2 senaste åren gick där med sitt crew CrossfitNordic så ja följde dom väldigt intensivt och tränade några gånger med dom. Var väldigt häftigt att se hans utveckling för den va verkligen enorm. Tyvärr klarade min rygg i det skicket den va i då inte riktigt av den typen av träning, så sedan dess har de inte blivit nån mer crossfit inspirerad träning.

 

Men åter till ämnet, varje vecka har dom iaf www.formvisborg.se en egen WOD man kan köra och jämföra sig med andra medlemmar.

Denna vecka var det *80 trx pull-ups * 80 pushups * 80 squats * 80 situps på tid. En tjej på jobbet som tränar galet mycket berättade att hon hade de gjort på 11.30 min, självklart så slog de slint i vinnarskallen direkt när hon sa de och ja va tvungen och testa.

 

( Bilden ja lovade er på årets första somamroutfit köp Tshirten är som ni ser där emot inte på  )

Som vanligt överskattade ja min förmåga gällande högintensiv träning och satt målet på 10 min blankt. Tyvärr dog min mp3 som ja tog tid med men jag fick ca 13-14 min. Dock ska de sägas att ja va väldigt strikt i pullupsen och förlorade fömodligen en hel del tid där., Annars var den största chocken hur jobbigt 80 pullups kunde va. Tänkte att ja kör ju lätt 4x20, och visst första 20 flög ja upp. Sen blev de bara 10 st. Och efter de orkade ja bara göra 5-7 st åt gången hela vägen upp till 80. FML vilket tryck ja hade i hela överkroppen efter det.

Då det här egentligen skulle va ett benpass varé bara att gå på dom efter, och de kan ja lova att ja gjorde. Brukar vanlgitvis spring en halvtimme efter men de gick verkligen inte. Va så trött i benen som dom bar mej inte, blev bara 1 km nerjoggning sen stretching till 1000. Ida har ja faktisk för ovanlighetens skullet lite träningsvärk, + i taket .)

 

Nu blir det El Claiscó på Olearys, buken ska få sitt !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: