AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

3 träningspass på 9 timmar

Kategori: Träning

Pass 1
Kickade igång måndagen och veckan med ett intervall pass imorse där vi skulle springa 4x4minuter i 90-95% av maxpuls. Vi sprang 2 och 2, så när den enda sprang 4 min cyklade den andra i lugnt tempo som aktivvila.
 
  • Första 4 min låg ja på 182 bpm, och ca 8,5 miles hastighet 1.5% stigning.
  • Andra låg ja på 185 bpm, 8,8 miles hastighet, 1.5% stigning.
  • Tredje va 190 bpm 8,8 miles hastighet, 1.5% stigning.
  • Fjärde 192 bpm 8,9-9,1 miles hastighet och 1.5% stigning.
Totalt förbrukade jag ca 600 kcal på dessa 32 minuter vilket är VÄLDIGT mycket med tanke på att jag bara satt och cyklade i väldigt lugnt tempo i 16 min. Första minuten i aktivvila skönk pulsen med ca 40 slag. För att sedan slutligen sjunka ner till 135 bpm på samtliga. Brukar aldrig intervallträning när ja själv tränar kondition, men det är ju det kroppen är van med sen forna träningsdagar innan pensionen slog in. Anmärkningsvärt är att ja uppnådde högre puls idag än på maxpulstestet :) 
 
Pass 2
TRX och Kettlebell träning på NPTI. 6 övningar á 30-45 sek arbete x 4 varv. 15 sek vila.  Totalt 45 min.
Alternativ helkroppsträning. Kettlebell är inte riktigt min ryggs pice of cake så det var 2 övningar ja inte kunde göra. Sving och "eighters".
 
Inte så konditionskrävande men väldigt mycket mjölksyra i musklerna. Förbrukade ca 400 kcal.
Pass 3
Räkna ut hur många Newtonmeter,jol och watt som produceras i följande övningar
Bänkpress,marklyft,bicepscurl,tricepspress,stående rodd.
 
Formeln för detta är
Motståndet/vikten x 9.8 = NM (då vi jobbade i punds fick vi dividera vikten med 2,2 för o få fram KG)
NM x ROM (range of motion x 2) x antal reps (10)= JOL
JOL deltat på tiden arbetet pågick = Watt
 
Egentligen inte så jobbigt, men med tanke på allt man gjorde inte blev de automatiskt det eftersom alla sett skulle va på RM på 10 reps.
Så klart var de en tävling också på vem som fick mest watt toalt och crossfit killen van på 4100 watt. Näst efter låg på 3400, och då är det inga klena små killar vi pratar om direkt. Ja gjorde inte samtliga övningar så ja slapp räkna ut min total. Men den hade nog fan inte vart mkt över 1000 skulle ja gissa..
 
Haft på mig pulsklockan hela dagen idag för och se hur många kcal ja förbrukat. Från kl 8 imorse tills kl 18 var den 1900 kcal. Trodde dock det skulle va mer faktiskt.
 
Imorrn kl 8 är det dags igen, 1 timme löpning i pulszon 1-2, sk restution.

Kommentarer

  • D-P-K säger:

    En rask morgonpromenad delvis i motvind och-3. Det är skönt att syresätta kropp och hjärna men att läsa era träningsprogram kostar ytterligare kalorier...

    2013-03-19 | 10:14:52

Kommentera inlägget här: