AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Fredag - Då smäller det dubbelt!

Kategori:

Nu är det bara 14 timmar kvar till tentan, men än bättre bara 1 dygn kvar till UMF!
Ja skiter nästan i hur tentan går, nej det gör ja inte men ja vill bara få den gjord så ja kan sätta mig i bilen och kör dom 250 milesen ner till Miami. Har nog uppriktigt sagt aldrig sett fram emot något såhär mycket! Ultra music festivalen har varit en dröm i 3 års tid nu och man har suttit på framför youtube på fester och innan träningar och tittat på oändligt med videor och alltid sagt, "dit ska ja åka någon gång", och nu åker jag DIT!!
Igår avslöt vi kardio-veckan med ett riktigt jävla mördar pass. 5 st intervaller på 8 min på 85-90% av maxpuls med endast 2 min jogging som vila mellan varje. På dessa 40 min ja sprang kom jag 5.5 miles, de är nästan 1 mil, har bara sprungit milen 2 gånger tidigare och båda gångerna har ja legat på 57-58min.
 
Tempot var 14 km/h på dom 2 första intervallerna. på 3 och 4 gick jag ner på 12.5 för att på 5 gå upp på 14 igen och dessutom köra 2.5 min längre. Blev faktiskt riktigt chockad över hur mycket kraft ja lyckades plocka ut på sista. Men så har min kropp/ jag alltid varit. Oavsett vad det gäller för typ av övning, intervall,rusch, osv så är jag nästan alltid snabbast/bäst på sista. Om det är för att jag alltid spar på krafterna till slutet eller för att ja lyckas plocka fram dom det vet ja inte. Men när man ser till matcher och så försökte jag alltid "spara" kraft för att inte ta slut innan matchen. Man kan ju kalla det lathet också kanske.
 
Imorse var jag iaf inte lat, var på RDV och tränade ben kl 09.30. Sen har jag bara pluggat i princip hela dagen och nu är det dags för ett sista pass innan man åker till Miami och super bort var enda lite muskelfiber man äger. (vi har vart ledig idag)
 
Största lineupén NÅGONSIN! Dom enda top100 Dj´s i världen som inte kmr är nog Like Mike&Dimitri Vegas
 
 
Just det, igår hade vi SMR / Selfmyofacial Muscle realese (uppmjukning av spända muskler med hjälp av foam rolls som t,ex "the Grid" som ja tidigare visat.)och streching. Va man king då eller, jo! Kunde fan hållt i den lektionen själv tror jag.(de enda ja lära mig var att inte hålla på knät när man stretchar baksidanlår/hamstrings på någon).
 
Må ja klara provet imorrn så ja slipper betala 2000 kr o åka till Oslo och göra ett omprov i sommar...
 

Kommentarer

  • Donsan säger:

    Jag håller tummarna inför tentan.
    Ha det så roligt i Miami.
    Men......TA DET LUGNT: du vet vad jag menar...........
    Enzo håller med.
    Kram.

    2013-03-22 | 08:54:46

Kommentera inlägget här: