AmericanWay

Om livet på, utanför, och runt National Personal Traning Institute Orlando

Puls

Kategori:

Sitter och testar pulsklocka nr 2 som kom med posten idag. Lämnade ju tillbaka den andra som kom i damversion o hade inte tänk köpa någon ny, men vi ska ha uthållighetsträning hela nästa vecka så tjii fick jag. Den här gången valde ja en billigare variant en pulsarklockan sist, den e lite sämre men ja pallar inte vara rädd om något ja ska träna med och svetta ner. Alla funktioner finns där ändå,puls,kaloriförbruk, olika puls zoner, tidtagning med varvtid, steg och längdräknare osv osv.
Har just nu 47 i puls, vilket får anses ganska bra med tanke på att det bara var ca 1 timme sedan jag var och simmade. Vart så ruskigt stel i ryggen, och gårdagens ryggpass gjorde inte saken bättre, o de gjorde DEFINITIVT inte dagens pass på NPTI heller.
Vi körde "the deck" dvs kortleken. 
  • Hjärter=Pushups
  • Ruter=Squats
  • Spader=Sit-ups
  • Klöver=Mountain climbers
  • Joker var 1 min Burpees
Luis drog ett kort till hela leken var slut, och eftersom alla inte blev färdiga samtidigt fick man medans man ev väntade in resten göra juping jacks, springa på stället eller göra knäböj under tiden. Detta höll vi på me ca 30 min och självklart avslutade vi me 1 min burpees. Ja kan säga att då fanns de inte mycke kraft kvar i benen.
Efter det var de ca 10-15 min med statiska bålövningar. Och de va helt klart jobbigast. Visst blir man trött rent muskulärt av högintensiv träning eftersom man uppnår sånn jävla mjölksyra, men rent konditionsmässigt tycker ja inte de är speciellt ansträngande faktiskt.
 
 
Uppå det fick jag som vanligt demonstrera övningar på Biomekanik lektionen direkt efteråt när läraren Chris skrek: "Sweden come up her". Passande nog var det stöttemuskulaturen i ryggen, opassande nog va de ju just den delen vi precis tränat hårdast :)
Men är de något ingen slår mig på fingrarna på så är det fan pilatesboll, så ja va helt klart rätt man för uppdraget. Även om det var galet jobbigt att balansera kroppen på massa föremål som "rör sig".
Fick ju som ni ser även behålla kläderna på den här gången, tidigare har ja ju fått göra chins, rodd och latsdrag i bar överkropp för att demonstrera skulderbladets och ryggmusklernas rörelser.
 
Imorgon ska vi bara presentera våran värdelösa caseuppgåva sen är de HELG! Börjar känna mig ganska stressad inför allt vi ska kunna tills tentan nästa fredag..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: